Apa yang esofagus Barrett dan Apakah risiko-risiko?

Apa yang esofagus Barrett dan Apakah risiko-risiko?

Esofagus Barrett adalah keadaan di mana lapisan esofagus digantikan dengan sel-sel tisu seperti orang-orang di dalam usus. Walau bagaimanapun tidak ada tanda-tanda yang diketahui atau masalah yang berkaitan secara langsung dengan mempunyai esofagus Barrett. Jadi, anda mungkin bertanya diri anda sendiri apa gunanya untuk mengetahui apa yang ia dan mengapa anda perlu mengambil berat apa yang ada? Mengapa mengganggu cuba untuk mengelakkan ia?

Apa esofagus Barrett yang disebabkan oleh?

Malangnya tidak ada bukti perubatan keras yang membuktikan apa yang menyebabkan esofagus Barrett. Kira-kira 1% daripada penduduk mendapat esofagus Barrett setiap tahun. Walau bagaimanapun ia menunjukkan bahawa pesakit yang mempunyai penyakit refluks asid atau penyakit refluks gastroesophageal (GERD) mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk dijangkiti esofagus Barrett.

Akal akan mencadangkan punca esofagus Barrett boleh dikaitkan dengan refluks asid perut dan perut kandungan. Sudah tentu mendapat rawatan untuk GERD anda dan gejala refluks asid dan mencari ubat untuk mereka tidak hanya boleh memberi anda kelegaan daripada gejala seperti pedih ulu hati, tetapi boleh mencegah keadaan perubatan lain dari membangun.

Walaupun banyak mereka yang menghidap penyakit refluks gastroesophageal dan penyakit refluks asid boleh bertukar kepada doktor mereka untuk ubat-ubatan preskripsi, ini tidak bermakna mereka menyediakan penawar atau menyelesaikan masalah-masalah yang menyebabkan esofagus Barrett. Selain ubat-ubatan dan ubat-ubatan telah terbukti mempunyai kesan sampingan yang teruk, ada yang boleh menyebabkan reaksi yang serius alahan, atau dalam kes-kes yang jarang berlaku, kematian. Untuk mengelakkan apa yang esofagus Barrett disebabkan oleh, ia adalah penting untuk mencari penawar atau mencegah gejala daripada berlaku, bukan sahaja merawat sakit apabila ia Flairs up.

Menyembuhkan Asli dan Pemulihan Home Untuk GERD & Asid Reflux

Ramai pesakit kini beralih kepada ubat semula jadi dan rawatan rumah untuk masalah refluks asid dan GERD mereka. Ini alternatif semula jadi bukan sahaja menyediakan penyelesaian kos yang rendah tetapi juga menyediakan rawatan yang boleh meningkatkan kesihatan seluruh badan. Terdapat banyak ubat semula jadi yang boleh digunakan, tetapi ubat-ubatan ini juga perlu digunakan bersama-sama dengan pelan kesihatan keseluruhan yang termasuk memotong tabiat buruk, senaman dan diet yang sihat dan diet.

Risiko Barrett esofagus Berkaitan

Yang kebimbangan utama apabila menyiasat apa yang risiko yang berkaitan esofagus Barrett adalah potensi untuk dijangkiti kanser maut esofagus. Ia telah menunjukkan bahawa mereka yang mempunyai esofagus Barrett di mempunyai risiko lebih tinggi mendapat kanser esophageal amat berbahaya. Kira-kira 1% daripada mereka yang mempunyai esofagus kanser esofagus Barrett kontrak setiap tahun. Malangnya kanser esophageal adalah sukar untuk mengesan dan jika anda mempunyai esofagus Barrett anda perlu mempunyai doktor melakukan ujian biasa. Ujian-ujian untuk kanser esofagus dilakukan dengan mengambil sampel sel-sel tisu dalam kerongkong dan dinilai sebagai displasia gred rendah dan tinggi. Diagnosis awal adalah penting.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar