Mercury toksik dalam Skin Whitening Krim

Mercury toksik dalam Skin Whitening Krim

Agensi-agensi berita di seluruh negara telah melaporkan tahap merkuri toksik dalam popular krim mencerahkan kulit. Mercury diserap melalui kulit dan boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, kerosakan saraf dan, dalam dos yang tinggi, menutup organ-organ dan membawa kepada kematian.

Lima tahun yang lalu, New York City Jabatan Kesihatan melaporkan merkuri dalam krim kulit selepas kes keracunan merkuri didiagnosis. Pada masa itu, merkuri sebenarnya dicetak pada beberapa label bahan. Ia seolah-olah mereka telah mengambil kira label tetapi ia masih dalam krim. Mercury telah diharamkan dalam produk penjagaan kulit pada tahun 1990 tetapi mereka jarang diuji.

Kajian 2005 mendapati 6,000 bahagian per juta apabila FDA terhad tahap merkuri kepada 1,000 bahagian per juta. Pada masa itu, mereka mendapati 10 produk yang mengandungi merkuri, termasuk enam produk yang tidak menyenaraikan merkuri dalam bahan-bahan mereka.

Bagaimana mungkin bahawa kini, lima tahun kemudian dan 20 tahun selepas larangan itu, produk-produk ini telah dibenarkan masuk ke negara ini, bebas stok di rak kosmetik kami? Dark orang berkulit digunakan untuk mencerahkan kulit kerana ia adalah popular untuk mempunyai nada kulit yang lebih ringan. Light orang berkulit menggunakannya untuk mencerahkan jeragat dan "umur" tempat. Mercury berfungsi dengan baik sebagai lightener kulit dan orang-orang ini mungkin telah menggunakan selama bertahun-tahun. Berapa banyak merkuri boleh mereka telah diserap dan berapa banyak kerosakan telah ia menyebabkan yang telah pergi tidak dikenal pasti?

FDA mengakui mereka tersebar terlalu nipis, dengan hanya 500 orang untuk mengkaji import. Mereka mengakui bahawa keadaan seperti ini mungkin timbul kerana sumber-sumber mereka yang terhad.

Peruncit menarik produk dari rak mereka tetapi kita pasti terdapat sama banyak baru, produk yang belum teruji yang akan mengambil tempat mereka. Mercury adalah, rawatan murah berkesan. Syarikat-syarikat yang menghasilkan ia boleh mengambilnya dari rak sekarang, membungkus semula bahawa ini adalah meletakkan ia segera kembali kepada bila kemarahan itu mati ke bawah. Ia boleh menjadi lima tahun lagi sebelum ia ditemui.

Sebelum krim ini menjadi popular, manusia menggunakan lemon untuk mencerahkan kulit. Alternatif semula jadi mungkin hanya jawapannya. Ia tidak digalakkan untuk menggunakan lemon dengan sendirinya tetapi bercampur-campur dalam bahagian yang sama dengan madu atau timun, ia adalah satu lightener kulit yang besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar