Pemulihan Bed bunga anda

Pemulihan Bed bunga anda

Bunga-bunga di taman anda sering boleh melakukan lebih daripada sekadar kelihatan cantik. Mereka boleh digunakan sebagai rawatan rumah dalam kategori yang berbeza. Mereka boleh digunakan sebagai aromaterapi, untuk membantu anda berehat, dan untuk membersihkan luka. Apa yang diperlukan adalah sedikit pengetahuan.

Calendula: ini adalah jenis marigold, dan sering dipanggil "marigold periuk." Warna-warna yang sama dalam kedua-dua tumbuhan, walaupun bunga yang berbeza. Kelopak boleh digunakan untuk membersihkan luka. Mereka adalah astringen dan sedikit anti-bakteria. Anda boleh menggunakan mereka sama ada kering atau segar. Bawa air sehingga mendidih, keluarkan dari panas dan kelopak. Biarkan mereka curam selama kira-kira dua puluh minit dan anda boleh menggunakan cecair.

Chamomile: The sedikit epal seperti rasa chamomile perlahan-lahan boleh menenangkan anda. Ia biasanya dianggap selamat untuk kanak-kanak lebih enam, walaupun semak dengan pakar kanak-kanak sebelum ia diberikan kepada kanak-kanak. Proses ini adalah sama untuk calendula, curam kira-kira satu sudu bunga dalam secawan air panas. Biarkan selama sepuluh hingga lima belas minit, tekanan dan minum. Bagi kanak-kanak yang lebih muda, menggunakan hanya satu sudu teh.

Lavender: Ini adalah salah satu tumbuhan taman bunga kegemaran saya. Terdapat beberapa jenis yang berbeza, walaupun mereka semua mempunyai kegunaan yang sama. Ia sering disyorkan sebagai aromaterapi untuk membantu melegakan tekanan dan kebimbangan. Ia boleh dibuat menjadi teh, juga. Satu sudu bunga lavender kering boleh penuh dengan secawan air panas. Jika anda menggunakan segar, anda mungkin mahu menambah lagi.

Lobelia: Terdapat beberapa hujah-hujah mengenai penggunaan bunga ini sebagai ubat herba. Adalah disyorkan oleh beberapa untuk asma dan sebagai antispasmodic. Saya menentang penggunaan ia, kerana saya rasa ia boleh menjadi sangat berbahaya. Ia adalah salah satu daripada pencahar yang paling ganas di Pharmacopeia herba. Ia akan menyebabkan loya yang teruk, muntah-muntah dan cirit-birit, yang cukup buruk. Ia juga memberi kesan kepada sistem saraf pusat. Jika cukup diambil, ia boleh menyebabkan anda pengsan, pergi ke dalam keadaan koma dan / atau mati. Terdapat herba lain yang boleh membantu dengan kekejangan, jangan gunakan yang ini.

Roses: Walaupun kebanyakan ubat-ubat herba dari tumbuhan ini melibatkan buah, atau rose hip, bunga kering juga boleh memberi manfaat. Ia sering disyorkan untuk sakit kepala, pening dan senggugut. Ibu-ibu menyusu harus berhati-hati tentang minum teh meningkat, kerana ia boleh menyebabkan cirit-birit pada bayi.

Ia memang satu idea yang baik untuk berbincang dengan doktor anda sebelum memulakan sebarang herba baru atau makanan tambahan lain. Ini boleh membantu mencegah kesan sampingan dan berbahaya interaksi herba / dadah. Beri doktor senarai lengkap apa-apa yang anda mengambil, sama ada preskripsi, di kaunter atau dalam bentuk tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar