Pilihan Untuk Rawatan Ekzema Asli

Pilihan Untuk Rawatan Ekzema Asli

Apa-apa rawatan tertentu untuk ekzema, sama ada rawatan ekzema semulajadi atau ubat-ubatan, tidak akan memberikan hasil yang sama kepada sesiapa sahaja yang cuba. Sebabnya ialah kerana ekzema menjelma berbeza pada orang yang berbeza. Terdapat beberapa pilihan rawatan ekzema semulajadi yang ada. Setiap orang perlu mengenal pasti mana rawatan adalah lebih berkesan untuk menyembuhkan ekzema mereka. Dalam artikel ini anda akan mempelajari beberapa rawatan alternatif yang paling biasa untuk ekzema.

Pilihan pertama untuk rawatan ekzema semulajadi adalah untuk mengelakkan makanan yang cenderung untuk membuat ekzema anda untuk pelarian. Ia mungkin kedengaran pelik untuk mengatakan bahawa tetapi makanan tertentu adalah pencetus sebenar untuk ekzema. Satu peratusan yang tinggi ekzema up suar adalah disebabkan oleh alahan makanan. Ia adalah sangat penting untuk membezakan mereka makanan dan mengelakkan mereka seberapa lama yang boleh. Dengan melakukan ujian tampalan kulit, ujian alahan darah atau cuba-ralat anda akan dapat mengenal pasti penyebab makanan.

Kedua, penggunaan pelembap biasanya dikenali sebagai satu lagi ubat ekzema semulajadi. Kedua-dua krim pelembab dan lotion boleh digunakan di kawasan yang terjejas jika anda mahu kesan yang maksimum. Selain itu, kulit kering yang merupakan antara gejala yang paling biasa ekzema juga disebabkan oleh asid perut rendah. Cuba untuk mengimbangi tahap asid dalam badan anda untuk mengelakkan kulit anda daripada terus kering.

Ketiga, penggunaan herba antihistamin boleh digunakan untuk mengurangkan pembebasan histamin dalam badan anda yang boleh menjadi tanda ekzema memarak. Herba seperti mata-terang, Jelatang dan capsicum telah menunjukkan sifat antihistamin. Walaupun herba umumnya dianggap agak selamat, sebelum anda menambah mereka untuk rawatan ekzema anda pilihan yang anda harus berunding dengan profesional penjagaan kesihatan anda.

Seperti yang anda boleh melihat diri anda, terdapat banyak rawatan ekzema semulajadi yang ada untuk pesakit ekzema. Walaupun ekzema anda tidak dikeluarkan sepenuhnya dengan ubat-ubatan ini, tanda-tanda boleh sangat dikurangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar