Herba Tidur - 3 Herba Asli untuk mendapatkan rehat

Herba Tidur - 3 Herba Asli untuk mendapatkan rehat

Majoriti orang akan mengalami kesukaran tidur pada satu titik atau yang lain sepanjang hayat mereka. Walaupun ada yang mempunyai insomnia besar-besaran, yang lain hanya mencari fikiran mereka berlumba-lumba sebelum hari besar, atau hanya mempunyai masalah hanyut dari semasa ke semasa. Ramai orang mendapati bahawa jet-lag dan zon masa yang berubah-ubah juga boleh memberi kesan apabila mereka boleh tidur dan juga kualiti dan kuantiti yang datang itu. Tidak ada kekurangan ubat-ubatan di pasaran yang bertujuan untuk membantu orang mendapatkan dan tinggal tidur, yang merupakan bukti yang jelas kepada betapa ramai daripada kita yang mengalami kurang tidur. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan ini boleh mempunyai kesan sampingan yang serius dan kadangkala boleh memburukkan lagi masalah tersebut. Nasib baik, terdapat beberapa herba tidur yang ramai orang mendapati agak berjaya di melegakan tidur mereka.

Valerian Root

Akar valerian, bersama-sama dengan dua herba, telah wujud selama bertahun-tahun. Ia juga muncul dalam tulisan-tulisan doktor Hippocrates besar 'seperti yang digunakan sebagai ubat untuk insomnia seawal abad ke-2! Seperti yang telah digunakan bertahun-tahun lamanya tanpa sakit-kesan, akar valerian jelas merupakan ubat yang menyampaikan keputusan tanpa negatif yang berkaitan dengan ubat-ubatan tradisional.

Kava Kava

Kava Kava adalah satu lagi salah satu herba tidur yang paling popular dan berkesan. Ia digunakan secara meluas di Kepulauan Pasifik untuk menggalakkan bersantai dan kebahagiaan. Walaupun di negara-negara herba ini kebanyakannya digunakan dalam bentuk minuman, ia adalah lebih biasa dan mudah untuk mengambil herba ini dalam bentuk kering, biasanya dalam bentuk kapsul atau pil. Ia menyampaikan kesan menenangkan yang sama yang telah dinikmati oleh warga asing untuk beberapa tahun. Ia adalah relaxant kuat lagi pengguna tidak melaporkan tahap kepeningan seperti biasa dengan kebanyakan alat bantu tidur lain.

Hop

Walaupun ramai di antara kita hop bersekutu dengan bir, ia mempunyai kegunaan lain juga. Ia telah terbukti mempunyai sifat sedating dan digunakan dalam pelbagai aplikasi, daripada dimakan sebagai teh, kerana kandungan dalam bantal mata, atau makanan tambahan herba. Kesannya adalah agak ringan dan oleh itu, pengguna tidak menghadapi risiko yang amat ditakuti "tidur mabuk" yang datang dengan banyak ubat-ubatan. Ketiga-tiga herba tidur membantu orang tidur dengan cepat dan menikmati tidur yang lena tanpa takut kepada ketagihan, kepeningan, atau kesan-kesan sampingan yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar