Asli Rawatan Kelenjar Demam

Asli Rawatan Kelenjar Demam

Asli rawatan demam kelenjar yang menunjukkan janji dalam melegakan gejala-gejala tidak selesa sakit tekak, kelenjar bengkak, demam dan keletihan yang biasa dilihat dalam penyakit ini. Herba anti-virus adalah barisan hadapan dalam rawatan demam kelenjar. Bagi kanak-kanak, Echinacea adalah satu permulaan yang baik. Bagi orang dewasa, ekstrak daun zaitun berfungsi dengan baik. Untuk keadaan yang kronik yang berakar umbi, astragalus adalah herba pilihan. Nutrien seperti vitamin C dan zink boleh meningkatkan imuniti untuk membantu badan melawan jangkitan. Mereka juga adalah antioksidan yang kuat yang boleh melindungi badan anda daripada kerosakan yang lebih teruk.

Yang bersih, persekitaran sel dalaman bebas daripada toksin, asid dan virus adalah penting untuk rawatan demam kelenjar untuk bekerja. Apabila sel-sel anda adalah terlalu banyak toksin, sistem imun anda menutup dan daun anda terdedah kepada virus, bakteria dan kulat. Untuk mendapatkan mata rantai jangkitan, rawatan demam kelenjar perlu membersihkan badan anda dan menjana semula sel-sel anda supaya mikrob tidak boleh mendapatkan memegang. Satu patah melalui diet berdasarkan pembersihan dan makanan anti-radang boleh menukar persekitaran dalaman sel anda kepada salah satu daripada kesihatan meriah. Makanan memberi tumpuan kepada adalah yang banyak sayur-sayuran segar, buah-buahan, protein berkualiti, lemak yang penting dan bijirin penuh. Air yang tulen akan membantu toksin siram keluar dari tubuh anda.

Asli rawatan demam kelenjar harus bertujuan untuk mengurangkan tekanan dan bimbang. Teknik bersantai seperti meditasi, mendengar muzik, menghabiskan masa dengan kawan baik atau keluarga, atau menikmati hobi kegemaran semua pilihan yang baik. Jika anda menghadapi masalah tidur maka ada beberapa herba tidur yang menyegarkan seperti Valerian, songkok dan hop yang boleh membantu anda mendapatkan tidur malam yang baik.

Penggunaan minyak aromaterapi seperti lavender atau lemon boleh menenangkan fikiran anda. Minyak ini boleh dibakar dalam pembakar minyak atau ditambah untuk mandi panas atau minyak urut untuk berehat letih, sakit otot. Satu program senaman digred dengan dos harian cahaya matahari akan perdana sistem imun anda dan menaikkan semangat anda. Pilih senaman yang anda menikmati, dan berhasrat untuk melakukannya tiga hingga lima kali seminggu. Semasa rawatan demam kelenjar memilih senaman yang tidak terlebih ekzos anda. Ini boleh bermakna lembut berjalan, berenang, berbasikal, tai chi atau yoga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar